Do Žiliny dorazili dva nové trolejbusy s pomocným pohonom
Dopravný podnik mesta Žiliny s.r.o. rozšíril svoj vozidlový park o dva kusy parciálnych sólo trolejbusov.
Ako sme už avizovali na sociálnej sieti Facebook, 18. februára 2020 dorazili do trolejbusového depa Dopravného podniku mesta Žiliny dva kusy parciálnych sólo trolejbusov typu Škoda 26Tr A. Ide o model trolejbusu s pomocným batériovým pohonom tzn. parciálny trolejbus je oproti "bežnému" trolejbusu vybavený batériami (Nano Lithium Titanathe), ktorých energia sa bude využívať na jazdu po trase mimo trakčného vedenia alebo na jazdu trolejbusu v prípade výpadku napätia v trakčnom vedení.
V súčasnosti nie je typ parciálneho trolejbusu Škoda 26Tr A schválený na prevádzku na trolejbusových dráhach v Slovenskej republike. Preto pred samotným spustením vozidla do "ostrej" prevádzky je nutné absolvovať proces homologizácie. V rámci homologizácie oba trolejbusy s pomocným batériovým pohonom absolvujú skúšobnú prevádzku bez cestujúcich za účelom overenia prevádzkových vlastností a následne, po jej úspešnom absolvovaní, aj skúšobnú prevádzku s cestujúcimi. Po vyhodnotení skúšobných prevádzok bude nasledovať žiadosť výrobcu, ktorým je Škoda Electric, a.s., o schválenie nového typu dráhového vozidla na prevádzku na trolejbusových dráhach v SR.
Cestujúca verejnosť si tak bude musieť ešte nejaký čas počkať, kým sa parciálne trolejbusy dostanú do reálnej prevádzky MHD. Avšak už teraz sa môžete tešiť na vozidlá s implementáciou najmodernejších technológii a to vrátane nasledovných, dnes už bežných, štandardov:
- plne klimatizovaná časť pre cestujúcich,
- WiFi hot-spot,
- integrované USB nabíjačky v madlách,
- bezpečnostný kamerový systém,
- označovače cestovných lístkov s prehľadným dotykovým displejom,
- výklopná rampa pre ľahší nástup cestujúcich na invalidnom vozíku, resp. systém nakláňania podzvozku tzv. kneeling.
Technické parametre parciálneho trolejbusu
typu Škoda 26Tr A
karoséria | Solaris Urbino IV |
elektrovýzbroj | Škoda Electric |
výkon trakčného motora | 160 kW |
typ batérie | Nano Lithium Titanathe |
vstupné / menovité napätie | 750 V / 655 V |
inštalovaná energia | 45,40 kWh |
kapacita | 70 Ah |
počet miest na sedenie / státie | 25 / 51 |
maximálna rýchlosť | 65 km/h |
požadovaný dojazd na batérie | min. 10 km (po dobu 6 rokov) |
Projekt „Nízkopodlažné a energeticky úsporné trolejbusy a trolejbusy s pomocným pohonom pre Žilinu – 2. časť“ je spolufinancovaný Európskou úniou.
- DPMŽ -
Používate integrované cestovné lístky pri cestovaní linkami MHD v tarifnej zóne 100 - MESTO Žilina?
Archív ankiet